تولید کننده موسیقی مقدماتی | سیات و اپلیکیشن آموزش موسیقی هامرد

تولید کننده موسیقی

(این دوره به صورت رایگان ارائه شده است)

در این آموزش :

شما با چهار فصل مهارت هایی که یک تولیدکننده موسیقی می بایست فرابگیرد را می آموزید و توانایی درک بهتر موارد زیر را پیدا خواهید کرد:

اولین عادتی که در دراز مدت به شکل چشمگیری به کمک شما می آید، نظم و انضباط است؛

از همان ابتدای هر پروژه ای صداها را گروه بندی و با لیبل مشخص کنید.

در بسیاری از مواقع این نکته یکی از مواردی است که توسط تولید کنندگان موسیقی نادیده گرفته می شود و به دو دلیل بسیار حایز اهمیت است.

زمانی که مشغول کار کردن بر روی یک آهنگ هستید، کاملا طبیعی است که غرق در جریان کار شوید، اما زمانی که در اواسط کار هستید

و احساس نظم در انجام کار نمی کنید، طی کردن مسیر تا پایان پروژه بسیار سخت خواهد بود.

متمایز کردن ترک ها توسط رنگ ها و لیبل ها باعث می شود پروژه منسجم تر باشد و تجسم بهتری از آن در ذهن داشته باشید، توجه به اهمیت این موضوع جهت صرفه جویی در زمان بسیار کلیدی خواهد بود؛

یک پروژه شلوغ و نامرتب در مقابل خلاقیت شما ایستادگی می کند.

طراحی صدا، ریشه تولید موسیقی است، بنابراین تسلط بر آن کاملا حیاتی و سرنوشت ساز است.
یک روش بی نظیر برای بهبود مهارت طراحی صدا رفتن به دل پریست ها و مهندسی معکوس تا جایی است که می توانید نکته ای که بسیاری از تولید کنندگان موسیقی از آن غافل هستند و یا آن را نادیده می گیرند، این است که پریست ها یک بانک اطلاعاتی بسیار بزرگ برای یادگیری هستند.
طبیعی است که در اولین نگاه توانایی درک کامل آن را نداشته باشید، اما زمانی که موفق به انجام آن می شوید درک بسیار فراتری را نسبت به طراحی صدا به دست می آورید.
آنالیز و تخریب یک پریست مانند این است که موتور یک خودرو را از هم باز و دوباره آن را سر هم کنید، اگر این کار را به اندازه کافی انجام دهید، سرانجام یاد می گیرید که تک تک این قطعات چه کاری را انجام می دهند، چگونه کار می کنند و چگونه می توانید آنها را تغییر دهید.

تعدادی از آهنگ هایی که خیلی زیاد به آن ها گوش می دهید را جمع آوری کنید و ساختار آن ها را مورد بررسی قرار دهید آن ها را وارد نرم افزار آهنگسازی کنید و هر کجا که ساختار آن تغییر کرد با مارکر مشخص کنید، این یک روش فوق العاده برای تجسم قطعه و تفکیک قطعات سازنده آن است.
یک نکته مهم که باید همیشه مدنظر داشته باشید، این است که باید چیزهایی که دوست دارید را تمرین کنید.
بسیاری از آهنگسازان همیشه به دنبال صداهایی هستند که از قبل وجود دارند، در حالی که ارزش یک اختراع جدید بسیار بالاتر از جایگزین کردن آن با صدایی است که فرد دیگری قبلا ساخته است، در مورد آهنگسازی و ساختارها بیاموزید اما در آن نقطه متوقف نشوید، از آنها الهام بگیرید و استایل منحصر به فرد خود را بسازید.

قبل از اینکه حتی به میکس و مسترینگ فکر کنید، به طور ۱۰۰ درصد مطمئن شوید برای هر صدا، از بهترین سمپل ممکن استفاده کرده اید.
اجازه ندهید به کوچک ترین چیزها هم بی توجهی شود.
هر چیزی را از یک HI-HAT گرفته تا افکتی که استفاده می کنید، مطمئن باشید که بهترین است.
اگر می بینید زمان زیادی است که مشغول ادیت یک صدا توسط اکولایزر و دیگر افکت ها برای رسیدن به صدای دلخواهتان هستید، شاید بهتر باشد که به جای این کار صدای دیگری را که به صدای دلخواهتان نزدیک است را پیدا کنید.
اما پیدا کردن یک سمپل خوب ، تنها قطعه کوچکی از این پازل است؛ ساخت ترین کار، قرار دادن صحیح این قطعات در کنار یکدیگر است، هر سمپل منحصر به فرد جای مخصوص به خود را در کل قطعه و میکس دارد.
هر سمپل باید به شکلی در جای درست قرار گیرد تا باعث انسجام قطعه تا بالاترین میزان ممکن شود.
تنها راه دستیابی به این مهارت، تمرین و تقویت گوش ها تا جایی است که بتوانید بشنوید صدای شما در جای درست قرار گرفته است یا خیر.